آشنایی با بازارهای کیش

آشنایی با بازارهای کیش

به دلیل نقش تجاری و توریستی جزیره کیش، بازارهای این شهر نیز از اهمیت ویژه‌ای در نزد گردشگران برخوردار هستند. ازطرفی، تورم شدید قیمت‌ها و افزایش نرخ ارز در سالهای اخیر، بسیاری از افراد را به سمت بازارهای کیش سوق داده است. تنوع بازارها در جزیره کیش، بسیار گسترده است. برای دسترسی راحت‌تر به این بازارها و مراکز خرید، بهتر است در هتلی اقامت کنید که رفت‌و‌آمد شما را به بازار تسهیل کند. یکی از بهترین هتل‌های 5 ستاره که فاصله کمی تا بازار پانیذ و بازار ونوس دارد، هتل بین‌المللی کیش است. قیمت هتل بین‌ المللی کیش، در مقایسه با خدماتی که ارائه می‌دهد، کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. در این مقاله قصد داریم شما را با تعداد زیادی از بازارهای کیش، از لوکس گرفته تا ارزان‌ترین آنها آشنا کنیم.

بازارهای لوکس و مدرن کیش

اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه با پوشش خاص و لاکچری در اجتماع حاضر می‌شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار‌های لوکس کیش بزنید. در این بازار‌ها شاهد اجناسی با برند‌های معتبر داخلی و خارجی هستید که مختص افراد با تیپ‌های خاص و متفاوت است. به خاطر داشته باشید، اجناس این‌گونه بازارها معمولاً قیمت بالاتری نسبت به دیگر بازارهای کیش دارند؛ بنابراین چنانچه بودجه شما برای خرید از این مکان‌ها محدود است، به بازارهایی با قیمت مناسب‌تر بروید. در این بخش لیستی از مدرن‌ترین بازارهای کیش را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار صفین( عرب‌ها)

بازار صفین، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کیش است که در سال 1350 فعالیت خود را آغاز کرد. این بازار که در مجاورت ساحل غربی کیش واقع شده است، 70 غرفه دارد که در آن‌ها اجناسی از قبیل لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش و پوشاک زنانه و مردانه به فروش می‌رسد. به طور‌کلی می‌توان گفت، هر آنچه که شما نیاز داشته باشید، این بازار در اختیارتان می‌گذارد. یکی از مزایای بازار صفین، نزدیکی آن به بازار ماهی فروشان است که باعث می‌شود گردشگران از خوردن غذاهای دریایی نیز لذت ببرند. برای رفتن به بازار عرب‌ها، باید به میدان لارک و خیابان هامور بروید. خوشبختانه قیمت اجناس لوکس در این بازار، با قیمت کمتری نسبت به دیگر مراکز خرید ارائه می‌شود.

مجتمع تجاری و سیاحتی مرجان

یکی دیگر از ارزشمندترین بازارهای جزیره کیش، مرکز خرید مرجان است که در قسمت شرقی جزیره واقع شده است. این بازار با مساحتی بیش از 2000 متر مربع، در سال 1370 ساخته شد. مرکز خرید مرجان، به گونه‌ای طراحی شده است که همه امکانات را در دل خود جای داده است. از لوازم خانگی و پوشاک گرفته تا رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، همه از امکانات این مکان محسوب می‌شوند. بازدیدکنندگان نیز می‌توانند بعد از کلی تفریح و بازارگردی، در رستوران‌های مجتمع، به استراحت بپردازند. خوب است بدانید که بازار مرجان تنها یک مرکز خرید نیست، چندین سینما و هایپرمارکت نیز در آن‌جا وجود دارد تا با خیالی راحت به خرید اقلام ضروری خود بپردازید؛ بنابراین، این مرکز می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای تفریحات خانوادگی شما باشد.

حتما بخونید
همایش بیا تو تیم ما

بازار پارس خلیج

مرکز خرید پارس خلیج، مجتمع 1 طبقه‌ای است که در سال 1370 ساخته شد. این بازار که یکی‌دیگر از گران‌قیمت‌ترین بازارهای کیش است، امکانات بی‌شماری جهت رفاه حال گردشگران در نظر گرفته است. کافی‌شاپ، رستوران، سینما، شهربازی و تفریحات آبی از امکانات این مجموعه به شمار می‌‌آیند. اجناس فروشگاه را انواع پوشاک، کیف، کفش، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی شامل می‌شود. اکثر اجناس این فروشگاه دارای انواع برندهای داخلی و خارجی است. از جمله جاهای دیدنی در نزدیکی این بازار، می‌توان به پارک میرمهنا و اسکله تفریحی اشاره کرد. خبر خوب اینکه اگر با خودرو شخصی هستید، می‌توانید بدون دغدغه، ماشین خود را در پارکینگ بزرگ بازار پارس خلیج، پارک نمایید و به خرید سوغاتی بپردازید.

بازار مروارید

از دیگر بازارهای کیش، بازار مروارید است که در سال 1373 و براساس معماری اصیل هخامنشی ساخته شده است. اطراف بازار را رستوران‌ها و کافه‌های سنتی در برگرفته است. این رستوران‌ها، بهترین مکان برای لذت‌بردن از انواع غذاهای ایرانی و بومی کیش است. علاوه بر رستوران، بازار مروارید، 8 بازارچه دارد که با اسامی مختلف ایرانی همچون آپادانا، پرسپولیس، تیسفون، بیستون، آریا و پارس نامگذاری شده‌اند. در این بازارچه‌ها، بیشتر کالاهای موردنیازتان را می‌توانید خریداری کنید. بازدید از این مرکز خرید، تقریباً 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

بازار سارینا

بازار سارینا کیش

بازار سارینا، یک مرکز خرید 10 طبقه است که طبقات اول و دوم آن تجاری هستند، مابقی طبقه‌ها شامل پارکینگ و واحدهای اداری می‌شوند. هم‌چنین این بازار مجهز به یک پارکینگ اختصاصی است که می‌توانید خودروی خود را با خاطری آسوده پارک کرده و به خرید خود بپردازید. در این مکان، اجناس با برندهای مختلف را می‌توانید پیدا کنید، طوری که دست خالی از آنجا بیرون نخواهید رفت. با توجه به این که این مرکز، یکی از ارزان‌ترین بازارهای کیش برای خرید لوازم کامپیوتر و موبایل است.

در مجموع، 218 واحد فروشگاهی در این بازار، فعالیت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به فروشگاه لوازم خانگی، هایپرمارکت، کیف و کفش و غیره اشاره کرد. نزدیکی این بازار به دریا و اسکله تفریحی، لذت خرید را برای شما دوچندان می‌کند.

حتما بخونید
همایش بیا تو تیم ما

بازار پادنا

یکی دیگر از مدرن‌ترین بازارهای کیش، بازار پادنا است که در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع، 56 غرفه تجاری را در خود جای داده است. از امکاناتی که در این مرکز خرید وجود دارد، می‌توان به پارکینگ بزرگ و دکوراسیون شیک و زیبای آن اشاره کرد. وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های اطراف نیز جذابیت بازار را دوچندان کرده است. دیگر امکانات بازار پادنا شامل آسانسور، سرویس‌های بهداشتی، خودپرداز و نمازخانه می‌شود. این بازار به‌عنوان مرکز خرید مبلمان در کیش شناخته می‌شود. علاوه‌براین، بازار پادنا، محل خوبی برای خریدوفروش لوازم خانگی نیز محسوب می‌شود. بسیاری از مبل‌های موجود در این بازار، بسیار لوکس و ارزشمند هستند که توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و خارجی، تولید شده‌اند.

بازارهای ارزان قیمت کیش

خرید سوغاتی، دغدغه همیشگی مسافرانی است که پا به جزیره زیبای کیش می‌گذارند. به همین دلیل ارزان‌ترین بازارهای کیش، همیشه جزو شلوغ‌ترین مکان‌هایی است که مسافران به آن جا سر می‌زنند. در این‌گونه بازار‌ها با کمی گشت‌و‌گذار، می‌توانید سوغاتی مورد علاقه خود را با مناسب‌ترین  قیمت ممکن خریداری کنید. تنوع کالاها و اجناس نیز به قدری بالاست که هیچ‌گاه دست خالی از آنجا باز نمی‌گردید. در ادامه با تعدادی از بازارهای ارزان‌قیمت کیش آشنا می‌شوید.

بازار دامون

بین تمام مراکز خرید کیش، بازار دامون از جمله ارزان‌ترین آنهاست. در این مرکز انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، طلا و زیورآلات و غیره را می‌توانید با بودجه‌های مختلف خریداری کنید. نکته بسیار مهم این بازار، این است که اجناس با توجه به سن و کیفیت طبقه‌بندی شده‌اند و شما قادر خواهید بود اجناسی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برای افراد با سنین مختلف خریداری نمایید. از جمله امکانات موجود در این بازار می‌توان به فودکورت و رستوران، پیست یخ و سوپرمارکت اشاره کرد. این مجموعه تجاری، دسترسی بسیار راحتی به شهر باستانی حریره داشته و  تنها سه دقیقه با آن فاصله دارد. شهر زیرزمینی کاریز و کلوپ دریایی آکواریوس نیز در نزدیکی بازار دامون هستند. مرکز خرید دامون در انتهای خیابان وصال قرار دارد. با رزرو هتل داریوش کیش، خیلی راحت می‌توانید از این بازار هیجان‌انگیز، بازدید کنید.

بازار مریم کیش

بازار مریم کیش

یکی دیگر از ارزان‌ترین بازارهای کیش، بازار مریم است که در خیابان سنایی واقع شده است. این بازار که تنها بازار روباز در جزیره کیش است، در سال 1369 به بهره‌برداری رسید. فروشگاه‌های متعدد بازار مریم، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا اجناس خود را یکجا خرید کنید. برای بازدید از این بازار، باید به خیابان سنایی بروید. یکی از جذابیت‌های بازار مریم، وجود امکانات رفاهی برای گردشگران است؛ برای مثال، شما می‌توانید در بین خرید، کمی روی صندلی‌ها و نیمکت‌های جالب بازار بنشینید و استراحت کنید. این بازار، همه روزه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 22 دایر است. از جمله جاذبه‌های توریستی در نزدیکی این مرکز خرید، می‌توان به کیبل اسکی کیش، بازار پارس خلیج، کشتی یونانی و پارک آهوان اشاره کرد.

حتما بخونید
همایش بیا تو تیم ما

بازار زیتون

مجتمع تجاری زیتون، یک مرکز خرید 2 طبقه در بخش غربی کیش است که 96 واحد تجاری دارد. شما می‌توانید از این مرکز، انواع پوشاک، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم‌خانگی و اسباب‌بازی را با معتبرترین برند تهیه نمائید. بازار زیتون را می‌توان جزو بزرگترین بازارها در کیش به‌شمار آورد. این بازار در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع احداث شده است و محبوبیت زیادی در بین اهالی کیش دارد. یکی از محصولاتی که می‌توانید در بهترین کیفیت از بازار زیتون بخرید، قهوه و شکلات باکیفیت خارجی است. این قهوه، قطعاً سوغاتی جذابی از کیش خواهد بود. این بازار، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 13 و 17 تا 23 فعالیت می‌کند.

بازار ونوس

مرکز خرید ونوس با 310 غرفه در سال 1375 آغاز به کار کرد. این بازار 2 طبقه، با مساحتی بیش از 200هزار متر مربع در شمال جزیره کیش و در مجاورت بازار مریم واقع شده است. این مکان یکی از معروف‌ترین بازار‌های کیش است که اجناس عالی و مقرون به‌صرفه‌ای را عرضه می‌کند. لازم به ذکر است که تنها طبقه اول تجاری بوده و طبقه دوم آن مختص امورات و خدمات اداری است.

مجتمع تجاری رویال

مجتمع تجاری رویال کیش

یکی از مراکز خرید 5 طبقه در کیش مجتمع تجاری رویال است که با عرضه بهترین برند‌های داخلی و خارجی در زمینه جواهرات، پوشاک، اسباب بازی و لوازم دکوری شهرت پیدا کرده است.

بازار پانیذ کیش

از ارزان‌ترین بازارهای کیش، پانیذ در خیابان فردوسی است. این مرکز با 208 واحد تجاری و اداری در نزدیکی بازار زیتون واقع شده است که شامل فروشگاه‌های لباس، لوازم خانگی، کیف، کفش و … می‌شود. در این مکان، کالاهای باکیفیت و متنوعی از برندهای مختلف به فروش می‌رسد. بدیهی است، مشتریان بسیاری برای خرید این گونه کالاها ترغیب شوند.

جمع بندی

در این مقاله، سعی کردیم تعدادی از مرکز خرید و بازارهای کیش را به شما معرفی کنیم تا با توجه به بودجه سفرتان بتوانید آنها را در برنامه سفر خود لحاظ کنید و خاطره‌ای جذاب و فراموش نشدنی از خرید در این بازار‌ها، برای خود بسازید. قطعاً مراجعه به بازارهای جزیره زیبای کیش، اگر با اقامت در یک هتل باکیفیت در همان نزدیکی همراه نباشد، ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید سوغاتی، به‌فکر اقامت در یک هتل مناسب باشید.

Tags:

پست‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

2 × دو =

فهرست